ייעוץ חינם בטלפון

השאירו פרטים או התקשרו
אזורי שירות
חדש באתר

ניקוי מזגן עם חומץ

ניקוי מזגן עם חומץ – פשוט להיפטר מהעובש  

האם אפשר לנקות את המזגן לבד ועם חומריים טבעיים בלבד? מזגנים אוגרים בתוכם אבק, עובש וחיידקים, וכדי שלא ננשום אותם בחזרה, חשוב להקפיד על ניקיון באופן שוטף ובצורה קפדנית. אם ניתן להיפטר מהעובש בקלות עם תכשיר שנמצא בכל בית? ואיך עושים זאת נכון?

 

האם כדאי לנקות מזגן עם חומץ?

בדקו במדריך המיוחד שלנו

לא הצלחתם לנקות? הזמינו מנקה מזגנים להיום

ניקוי מזגנים מקצועי עם חומרים בטוחים

שירות בפריסה ארצית רחבה

 

למידע נוסף חייגו לטלפון:

053-353-4754

ניקוי מזגן עם חומץ

 

איך יודעים שצריך לנקות את המזגן עם חומץ?

סוגי הסימנים כך תדעו שצריך לנקות את המזגן מפני עובש
הופעה של כתמים שחורים בסביבת המזגן כתמים שחורים על המעטפת או בפנים מעידים על הימצאות של עובש בתוך המזגן.
כתמים בצבע חום או ירוק כתמים בצבעים בהירים יותר יכולים להעיד על עובש במזגן, מחוצה לו או בפתחי האוורור.
ריחות לא נעימים אם אתם מדליקים את המזגן ומריחים ריח לא נעים מהמזגן או ריח חריף של עובש.
הרגשה בריאותית אם אתם מרגישים שאתם משתעלים יותר בלילה, מתקשים לנשום, סובלים מדלקת בעיניים, סינוסיטיס, תחושת חולי ועייפות ואפילו אסטמה.
סימנים על הפילטר אם מצאתם כתמים בצבעים שונים על המסנן או על חלקים אחרים במזגן.
נזילה של מים מזגן מטפטף יכול להיות סימן לכך שיש עובש במזגן, שגורם לנזילה ובעיות בניקוז.

 

האם אפשר לנקות מזגן עם חומץ?

במשך דורות רבים משתמשים בחומץ בתור חומר ביתי זול וזמין, לניקוי והברקה של כתמים עקשניים. אין סבתא שלא העבירה את הידיעה הלאה, כך שכמעט בכל בית נהוג להשתמש בחומץ לניקוי חלונות, כלים, בדים, אסלות, כיורים ואפילו מזגנים.

האם אפשר לנקות מזגן עם חומץ? התשובה היא כן. חומץ בריכוז של 5% ובשימוש נכון, יכול לעזור לכם לחטא את המזגן, לנקות כתמי עובש וכתמים חזקים, כל עוד עושים זאת נכון ולא מתיזים על כל חלקי המזגן וכל עוד לא מדובר במזגן מוזנח שלא מנקים אותו באופן קבוע.

 

איך מנקים מזגן עם חומץ? כל השלבים

שלב 1 – רצוי להשתמש בשפריצר ריק עם פיה להתזה, או להסתפק בבקבוק ריק עם פיה. בחרו חומץ מאכל בריכוז של 5% שניתן למצוא בכל סופר ומכולת.
יש לדלל את החומץ עם מים ביחס של 2 כפות חומץ לכל שלושה ליטר מים ולערבב היטב.

שלב 2 – יש לנתק את המזגן מהחשמל לגמרי ולפרק את המכסה החיצוני של המזגן. כעת שלפו את הפילטרים ונקו אותם במים וסבון רגילים.

שלב 3 – בשלב זה ניתן להתיז את החומר שהכנתם על הכיסוי החיצוני של המזגן, בעיקר אם אתם מזהים כתמים שחורים של עובש או לכלוך.

שלב 4 – התיזו את החומר בתוך המזגן ובתעלות האוורור כדי למנוע היווצרות של עובש וכתמים במקום. חשוב לייבש היטב בכל מקום שריססתם עם מטלית לחה.

* טיפ – כדאי לקחת בחשבון שהחומץ משאיר אחריו ריח חזק ולא נעים, לכן רצוי לשטוף עם מים בכל המקומות שריססתם, ולאחר מכן לייבש אותם היטב.

שלב 5 – לאחר שייבשתם את הפילטרים, ניתן כעת להחזיר אותם למקום ולוודא שהמזגן פועל כראוי.

 

כל כמה זמן כדאי לנקות מזגן עם חומץ?

בהתאם לשימוש – ככל שהמזגן פעיל יותר, כך גם תצטרכו לנקות אותו יותר. בכל פעולה הפילטרים צוברים יותר לכלוך ואבק, והסיכוי להצטברות של עובש הולכת וגדלה.

בהתאם למיקום – אם המזגן ממוקם מעל השיש במטבח, יש סיכוי גדול יותר שהוא יקלוט יותר חלקיקי שומן שמזיקים לו ולכן כדאי לנקות אותו לפחות פעם עד פעמיים בשנה.

בהתאם לתפקוד – אם אתם מרגישים שהמזגן לא מחמם או מקרר כראוי, שיש תקלות קטנות כמו טפטוף מים, ריחות רעים או רעשים, כדאי לנקות את המזגן עם חומץ ולהזמין טכנאי לניקיון יסודי ויעיל.

 

ניקוי מזגן עם חומץ – האם זה יעיל?

שימוש בחומץ לניקיון המזגן יעיל בעיקר נגד סימני עובש וכתמים שגלויים לעין. בכל הנוגע לניקוי מקצועי ויסודי של מזגן, התזת חומץ לא אפשרית מאחר ויש צורך בפירוק חלקי המזגן והחזרתם למקום בצורה מדויקת. בנוסף, החומץ עלול להישאר על חלקי המזגן ואז להיפלט החוצה דרך מערכת האוורור, ואתם בהחלט תריחו את החומץ וגם תנשמו אותו.

לסיכום, אם אתם רוצים לנקות את המזגן שלכם בצורה יסודית, מקצועית ומועילה, כדאי להזמין מנקה מזגנים דרך חברת מזגן נקי,  לקבלת תוצאה מבריקה ומזגן נקי ממש כמו חדש.